Szkolenia organizowane przez specjalistów (trzeba wiedzieć, jak przekazywać wiedzę)
Szkolenia organizowane przez specjalistów (trzeba wiedzieć, jak przekazywać wiedzę)
Opublikowany: niedziela, 27 sierpnia 2017 // Wyświetlony: 254

Nowy pracownik w firmie jest problemem. Wie to bardzo dobrze każdy pracodawca, chociaż oczywiście nie każdemu w takim samym stopniu osoba niewdrożona do pracy może zajść za skórę. W niektórych przypadkach problemem będzie brak praktyki z maszynami, kiedy indziej pracownik może w ogóle nie znać oferty firmy, a czasami po prostu nie będzie znał mechanizmów rządzących przedsiębiorstwem. Ostatni z nich po prostu będzie często zadawał głupie pytania przez pierwszy tydzień, ale pozostali muszą przejść szkolenia. Paradoksalnie, to nie sama firma powinna prowadzić szkolenia.

 

Specjaliści od szkoleń

Profesjonalne przedsiębiorstwa zajmujące się szkoleniem kadr dla pracodawców nie są już bynajmniej niczym nowym na naszym rynku. Ich efektywność spowodowana jest tym, że przekazywanie wiedzy wymaga nie tylko samej wiedzy, ale także, a może przede wszystkim, umiejętności dydaktycznych. Co więcej, szkolenie zewnętrzne jest dla nowego pracownika znacznie bardziej komfortowym rozwiązaniem, niż praca z bezpośrednimi przyszłymi przełożonymi, ponieważ nie czuje presji spowodowanej ocenieniem przez osoby, od których w najbliższej przyszłości będzie zależało, czy pracownik dalej będzie pracownikiem, czy bezrobotnym. Powiedzmy sobie też szczerze: nie każdy ma talent do przekazywania wiedzy.

 

Szkolenie podmiotowe… (przypadkowi ludzie po szkoleniu wracają jako pełnoprawni pracownicy firmy)

W praktyce działalności gospodarczej potrzebne są szkolenia w dwóch zakresach. Pierwsze z nich jest przygotowaniem do pracy w danym miejscu, a drugie przeszkala do pracy z określonymi urządzeniami czy oprogramowaniem. Pierwszy typ szkolenia przeznaczony jest niemal wyłącznie dla nowych pracowników i idealnie sprawdzają się w nim firmy przygotowujące szkolenia do potrzeb przedsiębiorcy. Mogą one na przykład przeszkolić grupę nowych pracowników działu obsługi klienta odnośnie tego, jak rozwiązywać problemy zgłaszane im przez zwykłych ludzi.

 

…i szkolenie przedmiotowe (nowy sprzęt w firmie wymaga przeszkolenia jego obsługi)

W przypadku drugiego rodzaju szkoleń mamy do czynienia z wdrażaniem w firmie nowych rzeczy lub po prostu z wdrażaniem pracownika do rzeczy, które już są w firmie. Korzystać z nich mogą tak nowe osoby, jak i stare wygi, które będą musiały radzić sobie z nowinką. Najlepszym przykładem jest nowa maszyna lub nowe urządzeni i tutaj optymalną praktyką jest korzystanie ze szkoleń dostawcy nowej rzeczy (działania nowej maszyny powinien uczyć jej producent).

wstecz

Podobne artykuły:

Kuchnia maltańska - prosta i pożywna

Malta mimo iż od starożytnych czasów była zamieszkiwana przez różne narodowości to posiada własną kuchnię narodową, choć zaglądając do restauracji na wyspie czasem można tego nie zauważyć. W potrawach maltańskich widać wyraźny wpływ z p...

Jakie ogrodzenie wybrać?

Chcesz zbudować ogrodzenie do swojego domu? Jeśli tak to ogrodzenia Rzeszów powinny Cię zainteresować. Bardzo istotną kwestią jest fakt, że należy wiedzieć czym musi się charakteryzować odpowiednie ogrodzenie. Do najbardziej popularn...

Firma Dedicated Solutions

Firma Dedicated Solutions ma wieloletnie doświadczenie w branży IT, jaka zajmuje się aranżowaniem i modernizacją infrastruktury serwerowej. Dzięki naszemu nabytemu przez ten okres doświadczeniu nasi użytkownicy w zwykły sposób zredukowali znac...

Sprzedaż bezpośrednia w księgarni

Współdziałamy z najważniejszymi agencjami marketingowymi i public relations w naszym mieście, dzięki czemu możemy kreować swój pozytywny wizerunek pośród naszych nabywców. Księgarnia jest regularnie zaopatrywana w gadżety ...

Monitorowanie aktywności fizycznej

W czasach, kiedy pojawiają się inteligentne zegarki, a nikogo już nie może dziwić posiadanie kieszonkowego urządzenia zwanego telefonem komórkowym, który umożliwia w jednej chwili dostęp do całej wiedzy stworzonej przez ludzkość, specja...