Szkolenia organizowane przez specjalistów (trzeba wiedzieć, jak przekazywać wiedzę)
Szkolenia organizowane przez specjalistów (trzeba wiedzieć, jak przekazywać wiedzę)
Opublikowany: niedziela, 27 sierpnia 2017 // Wyświetlony: 275

Nowy pracownik w firmie jest problemem. Wie to bardzo dobrze każdy pracodawca, chociaż oczywiście nie każdemu w takim samym stopniu osoba niewdrożona do pracy może zajść za skórę. W niektórych przypadkach problemem będzie brak praktyki z maszynami, kiedy indziej pracownik może w ogóle nie znać oferty firmy, a czasami po prostu nie będzie znał mechanizmów rządzących przedsiębiorstwem. Ostatni z nich po prostu będzie często zadawał głupie pytania przez pierwszy tydzień, ale pozostali muszą przejść szkolenia. Paradoksalnie, to nie sama firma powinna prowadzić szkolenia.

 

Specjaliści od szkoleń

Profesjonalne przedsiębiorstwa zajmujące się szkoleniem kadr dla pracodawców nie są już bynajmniej niczym nowym na naszym rynku. Ich efektywność spowodowana jest tym, że przekazywanie wiedzy wymaga nie tylko samej wiedzy, ale także, a może przede wszystkim, umiejętności dydaktycznych. Co więcej, szkolenie zewnętrzne jest dla nowego pracownika znacznie bardziej komfortowym rozwiązaniem, niż praca z bezpośrednimi przyszłymi przełożonymi, ponieważ nie czuje presji spowodowanej ocenieniem przez osoby, od których w najbliższej przyszłości będzie zależało, czy pracownik dalej będzie pracownikiem, czy bezrobotnym. Powiedzmy sobie też szczerze: nie każdy ma talent do przekazywania wiedzy.

 

Szkolenie podmiotowe… (przypadkowi ludzie po szkoleniu wracają jako pełnoprawni pracownicy firmy)

W praktyce działalności gospodarczej potrzebne są szkolenia w dwóch zakresach. Pierwsze z nich jest przygotowaniem do pracy w danym miejscu, a drugie przeszkala do pracy z określonymi urządzeniami czy oprogramowaniem. Pierwszy typ szkolenia przeznaczony jest niemal wyłącznie dla nowych pracowników i idealnie sprawdzają się w nim firmy przygotowujące szkolenia do potrzeb przedsiębiorcy. Mogą one na przykład przeszkolić grupę nowych pracowników działu obsługi klienta odnośnie tego, jak rozwiązywać problemy zgłaszane im przez zwykłych ludzi.

 

…i szkolenie przedmiotowe (nowy sprzęt w firmie wymaga przeszkolenia jego obsługi)

W przypadku drugiego rodzaju szkoleń mamy do czynienia z wdrażaniem w firmie nowych rzeczy lub po prostu z wdrażaniem pracownika do rzeczy, które już są w firmie. Korzystać z nich mogą tak nowe osoby, jak i stare wygi, które będą musiały radzić sobie z nowinką. Najlepszym przykładem jest nowa maszyna lub nowe urządzeni i tutaj optymalną praktyką jest korzystanie ze szkoleń dostawcy nowej rzeczy (działania nowej maszyny powinien uczyć jej producent).

wstecz

Podobne artykuły:

Przechowywanie produktów w silosach

Nie sposób zbagatelizować roli, jaką silosy odgrywają w przechowywaniu produktów sypkich. To właśnie one zapewniają materiałom stabilne środowisko umożliwiające ochronę przed zanieczyszczaniami, zakażeniami bakteryjnymi oraz szkodnikami...

Charakterystyka opon samochodowych

Opony to jeden z najważniejszych składników wozu który przesądza o bezpieczeństwie a także jakości jazdy w nim. Jest to wyłączny punkt styku który występuje pomiędzy autem, a powierzchnią szosy. W zależności od  warunk&oacu...

Jak leczyć hemoroidy?

Osoby u których występują objawy występowania choroby hemoroidalnej bardzo często leczą się na własną rękę albowiem, choroba jest na tyle wstydliwa, że nie chcą wybrać się do lekarza. W rzeczywistości okazuje się jednak, że badanie nie dość, ż...

Autolawety Rzeszów – przewiozą to, czego inni nie mogą

Masz uszkodzony samochód, który musisz przetransportować? Dopiero zamierzasz sprowadzić samochód ze Słowacji lub Ukrainy? A może właśnie kupiłeś samochód w Polsce, który nie ma ważnego przeglądu?...

Wypoczynek w górach

Na pierwszy rzut oka turyści zmierzający na Giewont lub nad najbardziej znane spośród tatrzańskich stawów - Morskie Oko, wyglądają jak pielgrzymi. Jeden za drugim wchodzą na szczyt lub licznie podążają drogą wiodącą do schroniska wznies...